Det är sjukt

Det är sjukt.. jag vet! Tanken av att du inte finns är skrämmande.
Som en kniv i ryggen, jag känner hur ont det gör i kroppen.
Varför ska det vara så jobbigt? Du dog på ett jobbigt sätt, men döden är endel av livet, väl?
Man föds, lever och dör.. men varför ska det göra så ont! Jag önska döden kunde vara lite lättare, det hade varit mycket lättare då..
Det är ju inte bara jag som har ont, utan flera tusentals människor, varför ska man behöva känna såhär?
Är det verkligen såhär vi ska leva? Jag kommer ha ont hela livet ut, det onda som känns när någon nära har dött.
Kan inte förstå att det har hänt och att det snart gått ett år, även fast det känns som det aldrig har hänt, så känns det ändå så och att det var alldeles nyss. Jag har ont pappa!

Ge mig vingar, låt mig flyga till dig.



Jag älskar dig! Ditt hjärta är mitt hjärta, på så sätt lever du!



Kommentarer
Postat av: mamma

Det gör ont på ett annat sätt när det sker så här, när min pappa dog fanns det anledningar, förklaringar, sjukdom. Det gör ont och man sörjer. Men som Flemming blev fråntagen sitt liv är något helt annat. Frisk, stark och lycklig, berövad allt utan någon vettig förklaring, anledning. Sorgen kommer nu...och vi får ta emot den, jag tror det är dags nu att börja sakna på riktigt, för fysiskt kommer han nog inte mer...

2010-01-09 @ 12:33:41
Postat av: mona

du er så flink til å sette ord på alt Jennicka. tenker mye på dere<3

2010-01-09 @ 19:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback