Hemskt

Det känns så konstigt, att se sitt hus inspärrat av polis snöre, "tillträde förbjudet" nått sådant stod det på den gula skylten, första dagen/dagarna lyste en stor lampa inne i hallen, kriminal eller va det var höll på att hitta spår där inne. Vardagsrummets ena vägg är täckt med pilar o ringar efter blod stänket. Kan ni förstå att inne i vårat hus hände detta. Där man haft roligt, känt sig säker och varit med sin familj. Helt plötsligt känns inget säkert, jag vägrar gå själv när det är mörkt, jag vågar knappt gå själv när det är ljust heller. Att man ska leva så här rädd är inget jag trott, jag är rädd för minsta lilla. Ska man va det? Ska man få känna så här som vi gör? Ska någon få känna så här? Vart är Sverige påväg? VART ÄR DESSA IDIOTISKA MÄNNISKOR PÅVÄG? Fan för att man ska vara rädd att låta sina barn gå till skolan själva, va ute och leka, fan för att vi inte kan lita på ALLA och slippa vara nervös så fort man går utanför dörren. FAN för att världen går åt fel håll..
Jag önska att man kunde flytta alla som gjort ett hemskt brott till ett speciellt ställe där de fick leva med varandra istället, undra hur länge de hade klarat sig.. men vem hade brytt sig? Den som gör något sådant här, är inte värd att leva själv. Man tar inte någon annans liv för att sedan leva vidare själv.. Man tar inte någon annans liv överhuvudtaget.. nu gjorde du det ändå.. tog pappas liv och en del av alla närståendes liv. Jag hoppas du ruttnar i fängelset.




Kommentarer
Postat av: LisaFisa

Finns alltid vid din sida! <3

2009-12-19 @ 17:52:06
Postat av: Jessica

Jag önskar jag fann ett ord och ge dig som kunde få dig och känna det bättre.. När jag förlorade min pappa så vändes hela världen upp och ner. Men jag har lärt mig och tänka att han uppfyllt hans mening med livet och att det var dags för honom och gå vidare.. Att han dog av en naturlig orsak är kanske lättare att acceptera.. Att känna hat för någon som tagit livet av en nära skulle jag aldrig klara av.



Jag lider med dig men kan inte säga att jag vet vad du går i genom. Min pappa dog i ett lugn hemma i sin plats på soffan.. Allt det traumatiska som du får gå i genom önskar jag inte ens min värsta fiende. Jag hoppas och önskar att du en dag ska fina frid.



Jag önskar dig all lycka. Och vill att du ska veta att du kan höra av dig till mig om du vill prata.

Att prata med någom som varit med om liknande och som inte står än så nära kan faktist hjälpa. Så därför lämnar jag dig min mailadress!



Jag undrar också om det är okej att jag skriver en rad i min blogg och länkar till din?



Massor med kramar till dig och din familj och en riktigt God Jul!



/ Jessica Sjöqvist Linköping

2009-12-22 @ 12:38:23
URL: http://lifeafterdeath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback